kartgrid.be

maxkarting.be

Het is nu 7 september 2010 06:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Auteur
Zoek naar:
Bericht
 Berichttitel: Re: Race 5 - Indoorkarting Antwerpen
BerichtGeplaatst: 6 juni 2010 21:40 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Leeftijd: 31

Erik de Jong heeft weer voor een mooie reeks foto's gezorgd :worship: :worship:

http://www.kartgrid.be/v4.1/kartgridcup ... /index.htm

Close racing
Afbeelding

Het podium
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 6 juni 2010 21:58 
Karter

Leeftijd: 22

Over onze race (DT Racing) kan ik vrij kort zijn :-) Geen al te best kartje gekregen en de hele stint vastgezeten achter Stefaan en Mats. We konden tijdens de pitstops eventueel nog wel iets winnen maar kwamen er net uit als F1 Club de bocht aan de pitsuitgang ingaat, dus daar moest Tom wel even voorrang geven. Nadien nog wat geluk gehad dat Jorg rond stond en dus nog een plaatsje gewonnen, maar veel meer konden we niet doen. Hadden we in het begin wat meer ruimte gehad konden we 3e geworden zijn, maar het kon ook erger.

Ik moet wel even eerlijk vermelden, uit ons standpunt was het inhaalmanoeuvre van Robin op Tom eerlijk verlopen, we snapten dan ook niet waarom Robin Tom doorliet. Maar, beslissing van de wedstrijdleiding is definitieve beslissing natuurlijk :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 7 juni 2010 11:43 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Leeftijd: 29

Doefie schreef:
we snapten dan ook niet waarom Robin Tom doorliet

Dat had hij inderdaad niet moeten doen ;)
Een waarschuwing krijgen en dan pas je plek terug afstaan betekent niet dat de waarschuwing geschrapt wordt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 7 juni 2010 12:25 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Mats schreef:

Bedankt voor het filmpje Mats (y)
Het is ons nu ook duidelijk wie de problemen heeft veroorzaakt in de eerste ronde. Wie zoekt mee :geek:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 7 juni 2010 12:29 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Mats schreef:
Alvast een filmpje van de start:...

Daar zien we trouwens de hele aanzet van de carambole die achteraan het circuit gebeurt in de eerste ronde. De carambole zelf is niet te zien, maar wel de oorzaak ervan. Je hoort het trouwens ook. Ik keek op dat moment naar de eerste vier karts en zag dus net niet wat daarachter gebeurde.
Eigenlijk had Mathias daar al een waarschuwingsvlag moeten krijgen maar voor iets wat ik niet gezien heb of iets waar ik niet zeker van ben; vlag ik niet. De carambole heb ik duidelijk gezien maar ik had geen enkel benul wie ik daar moest gaan bestraffen. Eigenlijk weer mooi om zien nu op de beelden dat degene die het ondoordacht manoeuvre plaatste zichzelf afstrafte :lol: want voorhetzelfde geld had Daan het weer "aan zijne rekker" zoals in Machelen.

Uiteindelijk heeft niet Robin de prijs betaald van Mathias gedrag, maar het volledige team :idea: en dat vergeten sommigen wel blijkbaar... zelfs Mathias :P
Ik hoor te vaak bij een teamrace dat de piloot in kwestie toch niet zo veel verkeerd deed, maar ze vergeten dan vaak wat hun teamgenoot al heeft gepresteerd.
Mathias heeft er zoals ze bij ons zeggen serieus de kantjes afgereden in zijn deel van de race. Robin daarentegen reed een hele cleane race al moest hij natuurlijk zoveel inhaalmanoeuvres niet plaatsen. Het manoeuvre op Tom was mijns inziens veel te optimistisch en gezien de vorige acties van het team ging mijn vlag dan inderdaad ook de lucht in. Dit echter pas de ronde nadien dus Robin had ruim de tijd om zijn plaats terug af te staan als hij zelf had beseft dat het niet zuiver genoeg was. Als hij dat had gedaan dan had hij geen vlag te zien gekregen. Maar hij vond zijn inhaalmanoeuvre duidelijk ok en zodoende... (het feit dat ook Tom het inhaalmanoeuvre ok vond doet hier niet ter zake).

Voor ons zijn er twee opties;
1. Wij blijven vlaggen zoals we altijd al gedaan hebben. Met andere woorden we steken niet bij het minste akkefietje de vlag de lucht in en we bekijken hoe de race evolueert. Blijven de akkefietjes zich echter opbouwen dan volgt er een vlag.
2. We vlaggen voor het minste akkefietje en op den duur durft niemand nog een inhaalmanoeuvre plaatsen of dicht op de achterbumper van zijn voorligger rijden.

Ik spreek hier wel over akkefietjes hé... niet over zware fouten die meteen een vlag verdienen uiteraard.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 7 juni 2010 14:03 
Karter

Leeftijd: 23

Flitser schreef:
1. Wij blijven vlaggen zoals we altijd al gedaan hebben. Met andere woorden we steken niet bij het minste akkefietje de vlag de lucht in en we bekijken hoe de race evolueert. Blijven de akkefietjes zich echter opbouwen dan volgt er een vlag.
2. We vlaggen voor het minste akkefietje en op den duur durft niemand nog een inhaalmanoeuvre plaatsen of dicht op de achterbumper van zijn voorligger rijden.

Ik spreek hier wel over akkefietjes hé... niet over zware fouten die meteen een vlag verdienen uiteraard.

Wat mij betreft: genoeg gezeverd ... blijven voortdoen zoals jullie bezig zijn, want dat is goed ...

Wat de ervaren piloten betreft: zij leren nog zuiverder/professioneler voorbijsteken.
Wat mezelf, mijn teamgenoot en de andere minder ervaren of minder snelle piloten betreft: wij kunnen bijleren want wij mogen eens iets proberen zonder dat we direct naar de pits vliegen voor een straf. Hieruit leer je zoooooooooveel en daarvoor rij ik en ook Bart dit jaar de KGC. Om ervaring op te doen en beter te worden. Ik zeg niet dat wij hierdoor zware fouten mogen maken en botsautootje mogen spelen ... maar idd als jullie megastreng zouden vlaggen dan leren wij geen ***** bij want dan durven wij NIETS. Voor ons is het nu al van ... hmmm ok ... guts bij elkaar pakken en GAAN !
Ons teamresultaat was vorige woensdag zeker niet schitterend en onze race alles behalve feilloos maar wat mij betreft hadden wij een TOPrace. Inhaalmanoeuvres (MEERVOUD) - ( :engel: ben ik trots op :green: ) geplaatst, sommige gelukt, andere niet. Plaatsen gewonnen, plaatsen verloren, in de aanval gereden en in de verdediging ... vooral weer een hoop bijgeleerd ... want voor ons is dit uurtje karten weeral van goudwaarde geweest want je kan deze situaties nooit simuleren op training en bovendien was het al bij al nog eens tof ook.

Je kan niet alles zien, en jullie vlaggen uitstekend. Een goede scheidsrechter bij het voetbal mag ook niet fluiten als er een mug door het stadion vliegt want dan zie je geen voetbal. Gewoon correct ingrijpen op cruciale momenten voor de rest ... spelen maar ... same goes for karting !

Have a great summer folks :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 7 juni 2010 15:25 
Karter

Flitser schreef:
Eigenlijk weer mooi om zien nu op de beelden dat degene die het ondoordacht manoeuvre plaatste zichzelf afstrafte :lol: want voorhetzelfde geld had Daan het weer "aan zijne rekker" zoals in Machelen.

Indeed. En dan steken ze het altijd op mij he ... :D

Flitser schreef:
Uiteindelijk heeft niet Robin de prijs betaald van Mathias gedrag, maar het volledige team :idea: en dat vergeten sommigen wel blijkbaar... zelfs Mathias :P
Ik hoor te vaak bij een teamrace dat de piloot in kwestie toch niet zo veel verkeerd deed, maar ze vergeten dan vaak wat hun teamgenoot al heeft gepresteerd.
Mathias heeft er zoals ze bij ons zeggen serieus de kantjes afgereden in zijn deel van de race. Robin daarentegen reed een hele cleane race al moest hij natuurlijk zoveel inhaalmanoeuvres niet plaatsen. Het manoeuvre op Tom was mijns inziens veel te optimistisch en gezien de vorige acties van het team ging mijn vlag dan inderdaad ook de lucht in. Dit echter pas de ronde nadien dus Robin had ruim de tijd om zijn plaats terug af te staan als hij zelf had beseft dat het niet zuiver genoeg was. Als hij dat had gedaan dan had hij geen vlag te zien gekregen. Maar hij vond zijn inhaalmanoeuvre duidelijk ok en zodoende... (het feit dat ook Tom het inhaalmanoeuvre ok vond doet hier niet ter zake).

Volledig akkoord mee. Ik wist niet wat Mathias had uitgestoken in zijn stint gezien ik dan zelf reed, en wij in de pits hadden ook niet gezien dat Robin een waarschuwing had gekregen en daardoor Tom liet. Achteraf gezegd snap ik het wel, maar goed :-)

Flitser schreef:

Ik zou zeggen, gewoon blijven doorgaan zoals het nu is, 99.5% zijn ze volledig correct :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 00:59 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

VTC VULCANO schreef:
Wat mij betreft: genoeg gezeverd ... blijven voortdoen zoals jullie bezig zijn, want dat is goed ...

Awel mannen, ge kunt niet geloven hoeveel deugd het doet om dat eens te mogen lezen.
Echt waar, want soms hebben we na de race echt de indruk dat we niks anders moeten doen dan ons verdedigen...

Een beetje normaal natuurlijk want de misnoegde piloten komen hun beklag doen na de race en daar steek je op den duur zoveel tijd in dat je de tevreden piloten amper hebt kunnen spreken :roll:

Allé, bij deze kunnen we ook genieten van de zomerstop :lol: ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 09:12 
Karter

Flitser schreef:

Awel mannen, ge kunt niet geloven hoeveel deugd het doet om dat eens te mogen lezen.
Echt waar, want soms hebben we na de race echt de indruk dat we niks anders moeten doen dan ons verdedigen...

Een beetje normaal natuurlijk want de misnoegde piloten komen hun beklag doen na de race en daar steek je op den duur zoveel tijd in dat je de tevreden piloten amper hebt kunnen spreken :roll:

Allé, bij deze kunnen we ook genieten van de zomerstop :lol: ;)

Het weze gezegd ! :applaus:

Enjoy ! :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 09:55 
Karter

Leeftijd: 48

Matthias.M schreef:
Jongens jongens toch het was niet zuiver! Mee jullie belachelijk clubke.. Denken nu jullie nu echt dat echt zo goed zijn? Het is gewoonweg belachelijk...

Dank U Matthias om uzelf en ons een belachelijk clubke te noemen. Is dit het respect dat de organisatoren verdienen ? Als organisator van het 1e uur kan ik je garanderen dat hier veel werk en voorbereiding aan vooraf ging om het kampioenschap in goede banen te leiden. Je hebt geluk dat ik hier geen beslissingen meer neem want anders vloog je zonder pardon eruit ! Weet je wat belachelijk is ? Iemand die zich in zijn vrije tijd bezig houdt met een appel te "hertekenen" ...

Als ik van U was zou je beter je excuses aanbieden aan het "belachelijk" clubke.

Matthias.M schreef:
Ik ben niet het type die naast hem kijkt voor hij gaat insturen of er iemand zit... Ik kijk ook bijna niet achter mij in een wedstrijd....

Dat heb ik gemerkt tijdens de kwalif. Je komt zonder kijken de pits uit en ik moet zwaar in de remmen !

Matthias.M schreef:
EN jullie wisten al op voorhand vanaf dat hij weer meedeed dat het vroeg of laat wel weer miserie ging zijn... We zijn 1 wedstrijd ver en het zit er al tegen (n)

En wie zijn schuld is dat ? Zijn schuld ? Ik denk het niet.

Matthias.M schreef:
Ik denk toch dat iedereen mag weten hoe het er aan toegaat?
Sorry hoor maar als ik instuur en ineens knalt er nog iemand hard in mijn flank :? Is dat dan zuiver?

Ja inderdaad iedereen mag het weten en als er buiten Didier nog iemand is dan ben ik het wel. Ik zat er g*dv*rd*mm*. met mijn neus op.
Het manoeuver was op de limiet maar er niet over ! Je gaat teveel naar buiten en Greg komt naast jou. Het is dan evident doordat de bocht naar links gaat dat je naar rechts wordt geduwd. Clean was het niet maar rammen in de flank zoals jij het voorstelt is luidop dromen en hopen dat Greg toch maar een sanctie zou kunnen krijgen. En ja Matthias zoals te merken aan mijn toon ben ik kwaad. Ik kan niet tegen onsportiviteit en onrechtvaardigheid. Het interesseert mij gene zak wat de vete voorstelt maar op en naast de baan moet je je correct gedragen ; Nogmaals moest ik het hier nog voor het zeggen hebben dan zou ik het niet pikken dat jij tegen Greg zegt "Hou uw bakkes" wat ook de aanleiding mogen zijn. Heb je al eens gezien hoe dat jij met je vader daar bij staat. De woede "straalt" van jullie gezicht. En als dan Greg eens lacht dan lacht hij jullie uit niet ? Wat moet hij anders doen, wa bleiten omdat hij gewonnen heeft ?
Ik heb lang gewacht om te reageren en trek hier echt geen partij en het enige dat ik wil is dat iedereen zich gedraagt. Ik hoop dat de zomer wat rust zal brengen en dat de discussie die er voor mij geen is kan gesloten worden.

Och ja er was ook nog een race ... Na de kwalif bleek dat ik meer dan een 0,5 seconde trager was dan de rest. Dan de beslissing genomen om toch maar van kart te wisselen met stop en go als gevolg. Het heeft niet veel opgeleverd want het andere kartje was niet veel beter. Ik heb mij dan maar geconcentreerd om de leiders e.v. zo snel mogelijk te laten passeren. Zo zag ik dan ook een leuke wedstrijd en dit is echt niet cynisch bedoeld.

Ik wil ook nog even terugkomen op het "geval" Nicolas. Ik hoor links en rechts dat ik de boeman ben maar ik heb daar niks mee te maken. Ik heb niet gezaagd, gezeverd, gereclammeerd whatever of achter een sanctie gevraagd. Mij is enkel gevraagd wat ik van het manoeuver vond en dat was aan de gevaarlijke kant. That's it en voor de rest heb ik mij onthouden van commentaar.

Aan Yves en Didier zeg ik doe zo voort. Het is dit jaar voor jullie niet gemakkelijk maar ik weet dat jullie in eer en geweten de correcte beslissingen nemen.

Tot in Puurs waar we de degens nog eens kunnen kruisen.

grtz
FF

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 10:35 
Karter

En ik die dacht dat de rust en de vrede juist was teruggekeerd :green: :engel:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 10:41 
Karter

VTC VULCANO schreef:

denken is voor de paarden die hebben een grote kop :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 10:46 
Karter

Freaky Frank schreef:

Mijne kop al is goe bekeken :green: :strike: :crazy:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 12:28 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Freaky Frank schreef:
Ik wil ook nog even terugkomen op het "geval" Nicolas. Ik hoor links en rechts dat ik de boeman ben maar ik heb daar niks mee te maken. Ik heb niet gezaagd, gezeverd, gereclammeerd whatever of achter een sanctie gevraagd. Mij is enkel gevraagd wat ik van het manoeuver vond en dat was aan de gevaarlijke kant. That's it en voor de rest heb ik mij onthouden van commentaar.

Frank mag zich zeker niet aangesproken voelen als boeman.
De sanctie lag reeds vast alvorens we je jouw mening hebben gevraagd :idea:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 13:12 
Karter

Leeftijd: 43

Freaky Frank schreef:

hoofd, paarden hebben een hoofd...

:D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 13:17 
Karter

TimW schreef:
hoofd, paarden hebben een hoofd...

:D

In Antwerpen zeggen ze tegen alles kop behalve tegen leeghoofden :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 16:23 
Karter

Leeftijd: 39

Ik denk dat we allemaal wel eens gefrustreerd zijn na een race en ons onheus behandeld voelen maar als dit systematisch het geval is én telkens tov dezelfde persoon gebeurt, moet je jezelf afvragen of je wel met de juiste ingesteldheid met deze sport bezig bent.
Zelf ben ik nog nooit zo blij geweest met een derde plek als nu omdat er simpelweg niet beter inzat. Mats reed een dijk van een kwalif én eerste wedstrijdhelft maar vooral onze wissel bleek van goudwaarde want plots lag ik derde en ditmaal zou ik die plaats niet meer afgeven. Jorg was echter veel sneller dan ik en dus werd het inderdaad een verdedigende race. Toen hij zijn kans greep, was het gat wel erg klein waardoor hij jammer genoeg tegen de banden ging én zijn motor afsloeg. 'Jammer' omdat hij daardoor ook Robin moest laten voorgaan en vooralsnog zijn de Flying Thunderbirds (magical vind ik ze al lang niet meer :lol: ) onze grootste concurrenten. Nadien reed ik helemaal alleen en onbedreigd naar plek drie en onthou ik de faire (en niet eens zo erg nodige) excuses van Jorg achteraf en de fles rum die P3 me opleverde. Omdat de vogels pas zesde eindigden, deden we een goeie zaak in 't klassement en is alles nog mogelijk (al zal het niet slimmer worden moeilijk worden).
Ik verheug me alleszins wél op wat nog komen moet en als et toch nog eens tegenzit, zal ik niet meteen op de rest beginnen schieten. En toch wil ik nog met een puntje van kritiek tegenover de organisatie eindigen: die fles rum mag in 't vervolg gerust wat groter zijn :geek:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 18:04 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

VTC VULCANO schreef:

Slechte eigenschap van de Frank... wachten tot het rustig is en dan nog eens een stok in het hoenderhok gooien :lol:

In elk geval doet het me (en Yves ook) plezier te zien dat de meesten de organisatie steunen ook al lopen ze zelf al eens een al dan niet verdiende straf op.
Ik spreek inderdaad na slechts enkele reacties al over "de meesten" want er zijn zelfs mensen die hier niets gepost hebben maar wel een smsje gestuurd hebben als reactie en ook dat wordt geapprecieerd natuurlijk :worship: (y)

Bedankt mannen! (y)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 20:00 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Inderdaad, het doet ook deugd om goede reacties te horen.
Heb al een aantal keren gehad na een race dat ik dacht het misschien beter was ermee te stoppen. Maar deze reacties doen dan genoeg om er weer volop tegenaan te gaan (y)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 21:04 
Karter

Geen woorden maar daden...

Vorig jaar namen enkel Stef en ik deel als team van F1-Club, dit jaar schreven we twee teams extra in. Een goed verstaander heeft maar één woord nodig :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 22:31 
Karter

Flitser schreef:
Ik spreek inderdaad na slechts enkele reacties al over "de meesten" want er zijn zelfs mensen die hier niets gepost hebben

Ik was eigenlijk van plan om hier een reactie te plaatsen na mijn eerste overwinning, maar door de commentaar die er toen al stond, heb ik besloten om mijn euforisch gevoel niet met iedereen te delen... kwestie van me niet echt te moeien met sommige gefrustreerde mensen. Spijtig dat niet iedereen de beslissingen van de wedstrijdleiding aanvaardt...
Anyway: de 2 organisatoren van KGC verdienen vast en zeker een pluim (of iets anders ;)) voor hun werk. Doe zeker zo verder!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 22:37 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Rutger schreef:
Ik was eigenlijk van plan om hier een reactie te plaatsen na mijn eerste overwinning, maar door de commentaar die er toen al stond, heb ik besloten om mijn euforisch gevoel niet met iedereen te delen... kwestie van me niet echt te moeien met sommige gefrustreerde mensen.

Spijtig, want het is net leuk om iedereens gevoel te weten te komen, ook bij een eerste overwinning. :idea:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 8 juni 2010 22:41 
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Tazmanian schreef:
ook bij een eerste overwinning. :idea:

ZEKER bij een eerste overwinning :!:

Je hebt vriend en "vijand" verbaast Rutger. Knap gereden! (y)
... en Greg ook een beetje natuurlijk... :P :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]